Saturday 2 October 2010

Perkhemahan 2010

Photobucket

Pada 2/10/2010 yang lalu, SKBT telah mengadakan Perkhemahan Unit Beruniform tahun 2010. Program yang dikelolakan oleh Unit Ko-kurikulum telah dijayakan oleh murid-murid Tahap 2.
Pelbagai aktiviti telah diatur bersempena dengan program ini. Seawal pagi lagi, murid-murid telah bertungkus lumus memasang khemah dan membina gajet. Kreativiti murid-murid dan guru pembimbing kumpulan terserlah apabila pelbagai bentuk gajet telah dihasilkan. Aktiviti diteruskan lagi selepas minum pagi dengan mengadakan pertandingan kawad kaki di dataran ilmu, setiap kumpulan bersungguh-sungguh untuk memenangi acara ini. Seterusnya pertandingan kecemasan pula diadakan di dewan SKBT, semua ahli di dalam kumpulan mengambil bahagian bagi memastikan kemenangan kumpulan masing.
Selepas makan dan solat zohor, lebih banyak aktiviti menarik dijalankan termasuklah pertandingan memasak dan juga persembahan kumpulan, Murid-murid kelihatan sangat gembira dengan aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan. Murid-murid menunjukkan bakat masing-masing. Tema Satu Malaysia merupakan tema yang terbaik yang dipilih dalam memupukkan semangat bekerjasama dan tolong-menolong di dalam kumpulan perkhemahan pada kali ini.
Akhir sekali ialah ucapan yang dinanti-nantikan iaitu ucapan perasmian penutup dari Guru Besar, beliau mengucapkan tahniah kepada unit ko-kurikulum sekolah kerana telah berjaya mengadakan perkhemahan unit beruniform begitu juga ucapan terima kasih kepada semua yang telah membantu menjayakan perkhemahan pada tahun ini.
  •  Ya Allah kami bersyukur kepada Mu di atas kudrat dan kesihatan yang baik yang telah dianugerahkan kepada kami, ampunkanlah segala dosa-dosa kami dan kelalaian kami dalam membimbing murid-murid kami. Amin

No comments:

Post a Comment